Program – Pozytywna edukacja
Program składa się z czterech zintegrowanych wewnętrznie treści:
Część pierwsza – to treści podstawowe z poszczególnych dyscyplin naukowych, ale inaczej dobrane i zorganizowane niż w szkole tradycyjnej. Idąc za radą J.S. Brunera, treści będą dobierane i organizowane wedle tzw. kategorii porządkujących, twierdzeń generatywnych, reprezentatywnych tematów i przykładów, tworząc z nich grupy problemów i projektów.
Część druga – to treści wybrane przez uczniów ze zbioru przedstawionych im zadań, a także treści, wnoszone przez samych uczniów jako ich indywidualne projekty pracy, to również zbiory zadań, służące do rozwoju indywidualnych, naukowych i pozanaukowych zainteresowań uczniów.
Nie ograniczamy kształcenia do standardowych zestawów przedmiotów rozszerzonych. Jedynym obowiązkowym przedmiotem rozszerzonym od klasy pierwszej jest język angielski, pozostałe może uczeń wybrać w dowolnej, odpowiadającej mu konfiguracji. Na wybranych zajęciach języka angielskiego lekcje będzie prowadził native speaker. Po klasie pierwszej licealiści są zobowiązani wskazać jeszcze dwa rozszerzenia lub więcej bez ograniczeń (oczywiście w miarę możliwości swoich oraz pod warunkiem dostępności miejsc).
Część trzecia – Sukces Ucznia
Treści, których podstawę stanowi psychologia pozytywna są podzielone na obszary realizowane przez 3,5 roku.
Klasa I - Obszary
- Talenty;
- Uważność;
- Ukryty Skarb;
- Tutoring;
- Mentoring rozwoju.
Klasa II – Obszary
- Mediacje (empatia, emocje, konstruktywne rozwiązywanie konfliktów);
- Kreacja (wyobraźnia, kreatywność, innowacyjność);
- Tutoring.(wg. harmonogramu spotkań);
- Mentoring rozwoju.
Klasa III – Obszary
- Wyzwania (odporność);
- Laboratorium Demokracji (proaktywność);
- Tutoring;
- Mentoring rozwoju.
Klasa IV – Obszary
- Coaching kariery;
- Tutoring.;
- Mentoring rozwoju.
Część czwarta – To w całości treści poza naukowe, służące szeroko rozumianej humanizacji, wybierane przez uczniów i nauczycieli z życia (dyskurs publiczny, wydarzenia kulturalne, polityczne, sportowe itd.), a także z dorobku kultury (mit, religia, sztuka). Ta część programu będzie realizowana z udziałem edukatorów (ludzi kultury, polityki, mediów), w tym także rodziców uczniów. Z reguły zajęcia poświęcone treściom z czwartego działu odbywać się będą w drugiej połowie dnia szkolnego wg. wyboru ucznia.